Budeme dúfať, že zdravý rozum zvíťazí.
Na poslednom zastupiteľstve som
sa snažila dopátrať odpovede na otázku „prečo nie je doteraz zriadený žiadny
bankomat na Východnom“. Poslanec pán Cyril Sekerka sa snaží o to, aby sa tento
bankomat zriadil, čo možno na najfrekventovanejšom mieste na sídlisku.
Márne. Jeho snaha je chvályhodná.
Preto odpovede typu „je to náročné na financie“, „miestny úrad nemá dostatok
finančných prostriedkov na to, aby prefinancoval náklady s tým spojené“, „pre
banky je to finančne náročné“, „je tu málo obyvateľov“, „nie je určené miesto
na tento bankomat“, ..... sú už trápne. Chceme teda pravdu, kto má čo uhradiť,
v akej výške sú náklady, kto ich požaduje, konkrétne odpovede.
Neustále sa kladie dôraz na to,
aby jak firmy, tak občania vkladali všetky finančné prostriedky do komerčných
bánk. Taktiež je občan doslova tlačený k tomu, aby využíval všetky služby
bánk, platil bankomatovou kartou, využíval všetky ponúkané služby – spotrebné
úvery, hypotekárne úvery atď.
V celej oblasti, ktorú
poznáme pod názvom Východné nie je žiadna kamenná prevádzka komerčnej banky.
Preto sa teda pýtam, prečo nie je na tomto území aspoň bankomat takej banky,
ktorú má väčšie množstvo obyvateľov? Prečo nie je pre banky normálne, aby svoje
služby ponúkali pre širokú verejnosť? Prečo sa musíme my, obyvatelia, snažiť,
aby takáto normálna vec v 21. storočí bola pre nás dostupná? Dennodenne
nás v televízii masírujú reklamami, kde nás nútia využívať banky
v bežnom živote. Chceme niečo extra??? Nie, nie, nie.
Je tu málo obyvateľov, bol častý
argument. Je tu Policajná akadémia s celoslovenskou pôsobnosťou, množstvo
mládeže, internát, sklady, firmy, kamiónová preprava veľmi hustá,
obyvatelia..... Ako je teda možné, že v MČ Vajnory sú až 3 bankomaty,
a to sa tam nachádza aj kamenná budova banky? Tam nie je malé množstvo
obyvateľov??
V prílohe je jeden z
listov, ktorý som adresovala priamo do 3 najväčších bánk na Slovensku.
Viem, že takýchto listov poslal poslanec Cyril Sekerka už niekoľko. Urobila som
všetko, čo bolo v ľudským silách, aby sa postoj všetkých zainteresovaných
zmenil. Zostáva už len čakať na oficiálnu odpoveď, a potom celý problém zverejniť.
Budeme dúfať, že zdravý rozum
zvíťazí.
Dagmar Gelingerová
P. Gelingerova preboha a to ste kde poculi , ze urad ma financovat bankomat???? Ako moze, vsak bankomat je vzdy vlastnictvom banky a urad nemoze suplovat nezaujem bankovych istitucii o jeho ne-zriadenie na spominanom Rendezi! P. Sekerka je asi trosku mimo realitu ak tvrdi takyto nezmysel!
OdpovedaťOdstrániťDagmar,
OdpovedaťOdstrániťkeďže nechodíš do fb-skupiny Priatelia Rače, dávam Ti sem príspevky jej členov:
• Matúš Ferenčík na Vychodnom bol bankomat v mieste kde boli potraviny. Pokial sa nemylim OTP banka. Myslim ze bol viackrat vykradnuty.
• Michal Drotován Clanok nie je uplne presny, na poste je de facto expozitura Postovej banky. Mozno by Postova banka zriadila bankomat, ale neviem ci ich vobec ma, este som nevidel.
• Lenka Antalova Plavuchova Na poste Dopravna 57 je postomat, co je v podstate ako bankomat. Je mozne vybrat si tu peniaze v hotovosti aj z inych bank ako PB. Vyuzivam to pomerne casto, pretoze mam postu blizko domu. viac info o tejto sluzbe.
http://www.postovabanka.sk/sk/postomaty
POŠTOMATy - Poštová banka, a. s.
www.postovabanka.sk
POŠTOMATy
• Miro Ščibrany Lenka, je poštomat dostupný 24/7? umožňuje aj platby z účtov v iných bankách?
• Lenka Antalova Plavuchova je dostupny len pocas otvaracich hodin banky, z postomatu sa da vyberat hotovost z platobnych kariet vydanych akoukolvek bankou. Viem, ze to nie je klasicky bankomat, ale lepsie ako nic.
• Miro Ščibrany ... veď práve. Aj keď to v článku nie je explicitne vyjadrené, šajbárom a rendezákom zrejme ide aj o celodennú dostupnosť.
• Lenka Antalova Plavuchova no, neviem si predstavit ako presvedcit banku, aby umiestnila niekde bankomat, ked z roznych dovodov nechce.
• Miro Ščibrany ... v každom prípade stojí za to pokúšať sa banky presvedčiť, a to obyvatelia Rendeza robia. Viac podpory zo strany MZ a MČ by im určite neublížilo. Pilinského vyjadrnie "nemôžem nikoho dotiahnuť za kravatu" bolo bezočivé a nedôstojné voleného zástupcu obyvateľov.
• Matúš Ferenčík Mozno by bolo fajn zistit ci mame na Vychodnom niekoho v bankovom sektore na mieste s vacsou zodpovednostou zamestnaneho. Taka osoba by mohla vhodnym sposobom tento problem suzujuci obyvatelov Vychodneho predniest na spravnych miestach...
pre Anonymný 9.11.2013 12:26:00
OdpovedaťOdstrániťKde sa v článku píše, že MÚ má financovať bankomať? a suplovať nezáujem bankových inštitúcií?? Obyvatelia Rendezu položili viacero otázok a očakávajú od bánk aj MÚ vecné odpovede, a nie vyjadrenie Petra Pilinského z posledného MZ, že nemôže nikoho na Rendez dotiahnuť za kravatu. Lebo to nie je odpoveď, to je bezočivosť.
Este raz sa pytam. Co s tym ma vedenie MC? P. Miro Scibrany, ak nerozumiete filozofii bank, tak prosim neobhajujte neobhajitelne. Robim v banke 30 rokov a ziadna MC nema aj v najlepsom umysle moznost donutit resp. presvedcit akukolvek banku na to, aby umiestnila niekde bankomat, ked je to proste neefektivny alebo problematicky. Pripada mi scestne aby ste obvinovali niekoho z bezocivosti.
OdpovedaťOdstrániťpre Anonymný 9.11.2013 22:20:00
OdpovedaťOdstrániťMČ s tým má to, že ak jej obyvatelia prejavia záujem o nejakú služby verejnosti, mestská časť a jej predstavitelia ako zástupcovia ich záujmov majú osloviť poskytovateľov tejto služby, požiadať ich o vyjadrenie, presondovať možnosti a výsledok oznámiť obyvateľom. Obyvatelia MČ Rača nevynakladajú zo svojich daní na mzdy a odvody starostu, poslancov a pracovníkov MÚ ročne vyše jeden a pol milióna €, aby starosta vec „vyriešil“ vyjadrením, ktoré som citoval vyššie. Vám sa zdá sa byť také vyjadrenie na otázky obyvateľov primerané?
Neviem ci zle citate, ale vo vyssom prispevku je jasne napisane, ze tam uz bankomat bol, boli s nim problemy a bol pravdepodobne neefektivny ak nie je k dispozicii non-stop. Laskavo ma nepoucujte o tom kde a preco ma banka umiestnovat bankomaty, pretoze s touto problematikou pracujem v ramci banky uz mnoho rokov. MC aj v minulosti aj v sucasnosti pokial viem ziadala o tieto sluzby, ale pre banky to proste asi nie je vyhodne. A neviem co tu splietate nejake mzdy a odvody, trosku sa odosobnite od komunalnej problematiky a divajte sa na to realne z pohladu banky.
OdpovedaťOdstrániťAk tam ma nieco Postova banka, tak asi usudila, ze to postacuje pre tuto stvrt.
A este nieco pre Vas p.Scibrany. Ak viete dobre citat a pytate sa kde sa pise v clanku o tom, ze MC ma financovat bankomat, tak skuste citat aj pozorne, nielen na pol oka. Citujem z clanku p.Gelingerovej : Preto odpovede typu „je to náročné na financie“, „miestny úrad nemá dostatok finančných prostriedkov na to, aby prefinancoval náklady s tým spojené“, „pre banky je to finančne náročné“, „je tu málo obyvateľov“, „nie je určené miesto na tento bankomat“, ..... sú už trápne.
OdpovedaťOdstrániťpre Anonymný 10.11.2013 9:08:00 a 10.11.2013 9:11:00
OdpovedaťOdstrániť1) Ak tam bankomat bol, neznamená to, že tam už nikdy byť nemôže, stav vecí sa mení.
2) Nikde nepíšem, kde a prečo má banka umiestňovať bankomaty. Píšem len, čo si myslím, že má urobiť vedenie MČ, keď obyvatelia niečo žiadajú.
3) Vami citovaná veta z článku je len parafrázou vyjadrení predstaviteľov a nie obyvateľov MČ, a teda nie je dôkazom toho, že sa v článku píše o tom, že MČ má financovať bankomat.
Súhlasím s Vami, že rozhodnutie o ne/inštalovaní bankomatu na Rendezi môžu urobiť len a len banky, MČ u nich však nepochybne môže za takéto rozhodnutie lobovať resp. aspoň sondovať a následne obyvateľov informovať. Aj za takýmto účelom si obyvatelia platia miestne úrady, preto si na rozdiel od Vás dovolím zmienku o mzdách a odvodoch považovať za primerané pripomenutie tejto skutočnosti.
Pan Šcibrany, zobudte sa uz z toho sna v ktorom si myslite, ze bude vsetko tak ako chcete. Resp. tak ako chcu obyvatelia. Pokail je raz sluzba alebo zariadenie pre prevadzkovatela nerentabilne, tak sa mozete postavit na hlavu a odpichovat sa usami, mozu to urobit aj vsetci obyvatelia, pani Gelingerova moze zalozit hnutie aktivistov tzv. bojovnikov za nezmysly ktore im ona sama vnucuje a ktore su odtrhnute od reality. A aj tak to proste nezmenia, a verte tomu ze to nezmenia ani vetdy ked tu budete vypisovat o tom aky je starosta neschopny.
OdpovedaťOdstrániťpre Anonymný 10.11.2013 15:01:00
OdpovedaťOdstrániťNikde nepíšem, že všetko má byť tak, ako chcem resp. ako chcú obyvatelia, a nenapísal som tu ani že je starosta neschopný - len som označil jeho vyjadrenie na MZ za bezočivé. S opakovaným pripisovaním neexistujúcich tvrdení nedokážem nič urobiť. Podmienkou polemiky je pochopiť postoj druhej strany. Nám dvom sa to bohužiaľ nepodarilo, preto navrhujem tento pokus o polemiku ukončiť.
Dobrý deň, moja snaha na zastupiteľstve bola aby mňa informovali prečo banky bankomat nechcú na východné dať.. Konkrétne odpovede. Nie kecy...A to preto lebo sa s tým už viac ľudí zapodievalo a tak majú informácie, ktoré ja nemám.. Pán anonym čo vie viac o bankách, asi tento problém neriešite, možno žijete v Krasňanoch, Rači, Vajnorách ale tu nie je žiadna banka a tak aspoň bankomat by sme ocenili. Netuším prečo tak agresívne reagujete. Veď to neriešte.Naj miesto skutočne by bolo pri potravinách samoška, je to miesto dostupné pre všetkých aj sa tam dobre parkuje. Čo sa týka poštovej banky, je vidieť že ste úplne mimo života tu na východnom. Pošta má otvorené krátko a v dňoch kedy rodiny nakupujú teda od piatka15 hod do nedele je zavretá a večer tiež nie, a tak komu by to vyhovovalo?? D.G
OdpovedaťOdstrániťPani gelingerova, odpoved vsetci pozname a ten kto ju nepozna , ju dostane od banky v ktorej sa spyta. To ze ste populistka , to sme si uz vsimli. Mna skor zaujima co ste uz dokazala ? Tocite tu dookola nezmysly o tom aku snahu vyvyjate. Napeste nam vysledky, ktore ste svojim konanim dosiahla. Nie klamstva, napiste pravdu. Je vyrieseny problem s parkovanim ? S drazbami ? S inzinierskymi sietami, s hernou pri detskom ihrisku ? S bankomatmi ? Ktory problem ste vlastne vyriesila ???? Toto napiste, nepiste tu nezmysly o tom ako sa nieco da ci neda. Napiste co ste vyriesili a za aku cenu.
OdpovedaťOdstrániťA pani Gelingerova je ticho. Preco asi ? Pretoze nema co napisat, pretoze realita je taka ze nic nevyriesila. Je to typ ktory sa potrebuje zviditelnovat, ale realne nevyriesi nic. Narobi len halo a neprijemnosti ludom.
OdpovedaťOdstrániťpre Anonymný 12.11.2013 16:16:00
OdpovedaťOdstrániťZdá sa, že nepríjemnosti pani Gelingerová narobila len anonymom :).
Pan Scibrany, evidentne ste nepochopil podstatu otazky.. Pani Gelingerova vie iba narobit halo, ale nevje napisat co vlastne vybavila, resp. vyriesila. V com je problem ? Je problem napisat co vlastne vyriesila ? Preco ? Pretoze nic nevyriesila....
OdpovedaťOdstrániťDobrý deň ja fakt nepotrebujem komentovať jedného anonyma a jeho príspevky. On vie prečo to robí a ja tiež. Ľudia,čo žijú na sídlisku dlhšie, chcú slušne žiť a mať rodinu, deti, veľmi dobre vedia, že by sa im hodil bankomat. Zaslúžilo by si ho celé Východné a preto som to písala, nie je to len o našom sídlisku Šajby. Na moje otázky a listy dostanem odpoveď oficiálnu až o 30 dní. Takže prečo urgujete mňa..... Ten kto rieši administratívne veci veľmi dobre vie, že každá inštitúcia má určitý čas na riešenie, preverenie si informácií. Všetky podnety, ktoré riešim mne prídu povedať ľudia, pýtajú sa, chcú zmenu a nevedia čo robiť. Taktiež to všetko nerobím sama, ale spolupracujú obetavo aj ďalší. Moja úloha nie je riešiť ich osobne, ale poukázať na ne, prípadne vyzvať kompetentného, aby urobil nápravu. Myslím, že toto chápe aj malé dieťa.
OdpovedaťOdstrániťSkuste prosim este raz. CO STE DOTERAZ VYRIESILA ? Je ta otazka az tak zlozita, ze v odpovedi na nu tu citame o postupe a nie o vysledku ? Ci si znas robite srandu a mate nas za HLUPAKOV ?
OdstrániťEšte sa vrátim k pánovi čo pracuje v banke. Budem rada keby pomohol keď je z Východného a pracuje v obore.Neviem odpovedať čo má MÚ Rača s týmto problémom ale pred časom som sa pýtala p. Dobiášovej, prečo tu nie je stále žiadny bankomat a bolo mne vysvetlené že MÚ Rača nemá finančné zdroje na prefinancovanie nákladov a tiež povedala sumu. Ako k tejto informácii prišla neviem. Žiadala som ďalej nech mne povie starosta pán P. Pilinský, aké stanovisko dali banky a to len preto lebo som vedela o snahe, že to dlhodobo rieši poslanec pán C. Sekerka. Nechcela som robiť robotu duplicitne. Teraz už viem, ako to v bankách funguje pri zriadení bankomatu. Viac ľudí sme oslovili a všetci sa vyjadrili že miesto potraviny SAMOŠKA je pre nás najvýhodnejšie. Totiž potraviny SAMOŠKA sú otovrené 7 dní v týždni, je tu väčší pobyb ľudí, neďaleko pošta, každý tu zaparkuje, aj ten čo len prechádza sa vie zastaviť.... Majiteľ potravín súhlasil aj majiteľ RUBIKONU sro majiteľ budovy.
OdpovedaťOdstrániťA čo ste urobil vy?
OdpovedaťOdstrániťJA TU NAROZDIEL OD VAS NEVYPISUJEM CO VSETKO SOM UROBILA. ( A V MOMENTE KED PADNE OTAZKA CO KONKTERTNE SOM VYRIESILA, TAK NEMAM CO NAPISAT, ZE p. GELINGEROVA )
Odstrániťpre Anonymný 15.11.2013 9:07:00
OdpovedaťOdstrániťNikto si tu z nikoho nerobí srandu ani nikoho nemá za hlupákov: každému, kto vie, ako veci v mestskej časti fungujú, je jasné, že občan môže na problémy len upozorniť a žiadať ich riešenie. Kompetenciu problémy riešiť má samospráva a je za to aj platená. Príznačné pre slovenské pomery je, že občan, ktorý sa ozve aj v záujme iných, sa dočká „vďaku“ v podobe takých obvinení, aké tu vytrvalo uverejňujete Vy.
P. Scibrany, ja pisem len realitu. Za co ma dostat vdaku ? Mate pravdu, obcan moze len apelovat na organy. A co sa tym apelovanim vyriesilo ? PYTAM SA JEDNODUCHU OTAZKU, CO SA VYRIESILO ? PRECO NIELTO KTO TU VYPISUJE AKO VELA PRE SIDLISKO ROBI A CO VSETKO ROBI, NIEJE SCHOPNY ODPOVEDAT NA TAK JEDNODUCHU OTAZKU ?
OdstrániťZdravy rozum uz davno zvitazil. Ziadna banka nebude prevadzkovat bankomat v lolalite, kde sa nezaplati. A clanky tomuto podobne, su len posledne vykriky do tmy ludi, ktori nechapu zakladne ekonomicke principy a akurat tak davaju falosne nadeje tym, ktori do problematiky nevidia.
OdpovedaťOdstrániťZe vas to este bavi ludia rozculovat sa nad nezmyslami, samotny prispevok je bezduchy ako aj diskusia k nemu. A tuto temu urcite nemoze vyriesit niekto tak neodborny svojimi postupmi, ako jeho autorka. Kym sa toho nechopi niekto skuseny, bankomat na rendezi nebude.
OdpovedaťOdstrániťmáte vôbec predstavu ako sa na východnom žije človeku čo nemá auto alebo dôchodcom, matkám viac detí, študentom na ubytovniach, internátoch. Opýtajte sa ľudí či im vyhovuje ako je otvorená pošta, či je tu kvalitná doprava, či sa im dá tu nakupovať, vybaviť si lekára atď. A bankomat to je normálna vec nie? Prečo tu teda nie je. Ak je toto neodborný postup aký je teda odborný? Prečo teda neurobíte vy všetci odborníci niečo.... Lebo ja tu žijem a mne teda bankomat chýba. A je mne úplne jedno či ho vybaví Peter či Pavol. Keby všetci robili to za čo berú nemalé peniaze nevyzeralo by to tu takto. Na východné sa proste serie............
OdpovedaťOdstrániťMily anonym 26.11.2013 12:46
OdpovedaťOdstrániťNa vychodne sa neserie. Skutocny problem sa skryva v ludoch. V spominanej MC zije vacsia cast zakomplexovaneho obyvatelstva, ktoreho prejavom su uz prislusne institucie znechutene a imunne voci poziadavkam a potrebam obyvatelov, ktorych tyto experti svojim nejednotnym a neodbornym pristupom zastupuju. Cize sam uznate, ze kym sa toto nezmeni, na vychodnom sa nic nevyriesi.
Takze mozete vrelo podakovat za sucasny stav vyvolenym. Prajem vela stastia a trpezlivosti s tymito diletantskymi amatermi.
Ladislav M.